mandag 6. august 2012

Verdighet? Næhh.. siste rest forsvant i morges, tror jeg...

Utenfor der vi bor holder de på med isolering og oppussing av fasadene. Dette medfører at
både biler, maskiner og byggematerialer blokkerer gaten slik at minibuss-taxier og andre store kjøretøyer
ikke kan passere. Egentlig en potensielt farlig situasjon med tanke på utrykningskjøretøy og sånt, 
men også problem for rullestoltaxier.

I morges var det en ny sjåfør som hentet hos oss. Han var ikke inne i rutinen om å ringe meg
når han er 'utenfor'. Da kan jeg evt guide for best mulig plassering så avstanden mellom døren vår 
og taxi ikke er så stor...

I morges endte det med at jeg så taxien kjøre forbi i gata FORAN huset, dvs på stuesiden. Så jeg 
hentet Lille Diva, vi gikk ut og ventet, men så ingen tegn til sjåføren eller minibussen.
Så da fikk vi kontaktet via sentralen så han kunne komme nærmere- fra hvor hen han enn måtte finne seg.
Jeg fikk beskjed at han stod i andre enden av gata vår- selvfølgelig... Så jeg bestemte meg for å gå 
litt mot ham og treffes på veien.

I mellomtiden fant sjåføren ut at han skulle snu og komme en annen vei... så jeg gikk rundt for å finne ham.
Byggeformannen stod og pekte til meg 'han kjører den veien... han står her... nå kommer han dit...'

Nå har hele nabolaget fått se meg tusle rundt med pysj, tøfler og bustehår! Ikke helt det jeg ønsker at de skal se, men det får stå sin prøve... Sånn kan det gå. Motebildet er heldigvis så varierende at det 
gjør nok ingenting.

:-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar