lørdag 27. august 2022

Atter en kamp jeg kunne kart meg uten

 Så har vi altså kommet i gang med nytt skoleår. Det betyr at det er ny kamp mot skolekjøringen som Bergen Taxi har vunnet anbud på. En kamp om å motta lovfestet rett til trygg skolekjøring bl.a for funksjonshemmede skoleelever.

Dessverre er ikke vi de eneste som blir berørt av den mangelfulle servicen. Det gjelder de aller fleste som trenger å bli fraktet i taxi mellom skole og hjem/avlastning.

Onsdag denne uken skulle Sarah hentes til vanlig tid mellom 15 og 15.30. Da er hun vanligvis hjemme ca kl 16, alt etter h ordan trafikkbildet er. Jeg er altså inneforstått at forsinkelser kan forekomme. Men på onsdag ble hun "satt på løst". Dvs at ordinær taxi ikke kunne ta turen, og vi måtte vente på første ledige storbil. Onsdag ble hun endelig plukket opp kl 17.30. Det er opptil 2.5 timer senere enn avtalt! Jeg hadde selv ikke mulughet til å hente, som jeg har gjort mange ganger før, for jeg hadde en kraftig migrene i flere dager denne uken- inkl onsdag.

Jeg sendte selvfølgelig en klage med svært krasse ord til taxiselskapet i etterkant. I går, fredag, fikk jeg en beklagelse i epost. Den lød som følger (her er for meg den viktigste delen:


Jeg har bevisst redigert bildet for å ikke eksponere avsenderens identitet

Med andre ord, deres beklagelse er å gi oss et vesentlih dårligere tilbud enn vi hittil har hatt! Sarah skal i følge denne mailen ikke få føle seg trygg på at hun kommer hjem til mamma og pappa til vanlig tid. Hun skal tvinges til å bli engstelig, sliten og ikke få gjort medisinske prosedyrer til fastsatt tid. Prosedyrer som MÅ gjøres til visse tidspunkt.

Jeg kan ikke sitte stille og akseptere at mitt barn skal bli skadelidende pga et drosjeselskaps policy er at skokekjøring nedprioriteres til fordel for andre ordinære turer. 

Selskapet pleier å beklage med at "slike hendelser kan forekomme" og at de enten "ikke har nok storbiler" eller "mangler sjåfører". Det er de forklaringene jeg får servert i telefonen. Det er vel plikten til et transportfirma å ha nok mannskap og kjøretøy til å gjennomføre de oppdrag man takker ja til, vel?

Jeg lar ikke denne kampen gå sin gang lenget, dlik jeg har gjort i 7 foregående år! Jeg har kontaktet media, statsforvalter, skolen og alle andre jeg kommer på. Jeg bruker sosiale medier for alt det er verdt! 

Vi er dessverre ikke alene om å møte på disse problemene. Andre elever, ansatte ved skolene, respektive familier, sjåførene... vi er alle påvirket. Nok er nok! Denne moren er nå en tornado! Og hvis min kamp gavner andre i tillegg så er det bare en fordel!






 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar