lørdag 12. mai 2012

Oslo... En studie av homo sapiens...

Da har vi vært i Oslo igjen. På Rikshospitalet.
Det er og blir en studiereise med forskning på homo sapiens, de turene der..
Her skal jeg komme med et utdrag av mine betraktninger;

Homo Sapiens Feminina Superior

Dette er typen menn som er så feminin at enhver kvinne kan bli 
aldeles full av komplekser, og må gå og sjekke om de fremdeles
har det utstyret vi kvinner skal ha... for han har gangen, minen og i det hele tatt... ja, ubeskrivelig feminin.

En av portierene på sykehushotellet var sånn. Til og med ned til det å røre ut fløten i kaffen- med lillefingen hevet, for deretter å forlate restaurantområdet med en liten vrikking på hoftene og venstre håndledd 
svakt bøyd utover. Måtte sjekke- jo, det var faktisk skjeggstubber å skimte i ansiktet. Det VAR en mann.

Homo Sapiens Svenskus

Finnes i hopetall. ALLE steder. Er det et sted der det skal være servicepersoner, kan du banne på at du treffer en skapnordmann.. også kjent som svenske som jobber i Norge.
Det er vel like mange svenske arbeidere i serviceyrket i Oslo som det er polakker i byggebransjen her...
Iblant må man nesten sjekke GPS'en for å skjønne at man ER i Oslo, ikke i Stockholm.


Homo Sapiens Nevrotikus Satanikum

Ja, hva annet kan man kalle en slik en?
Jeg snakker om drosjesjåføren vår på vei tilbake til Gardermoen fra sykehushotellet.

Han var et rent mareritt, og jeg ba til alle høyere makter om å få komme frem i live med min datter
uten større funksjonshemminger enn hun allerede har!
Det er snakk om en fyr som ikke fester små barn i bilsetet- ble forresten forbanna fordi jeg ville ha barneSETE, ikke bare pute. Hun er tross alt bare 3 år, 85 cm lang og 13,5 kg... Ikke store vesenet!
Jeg sjekket selv at belte var forsvarlig festet, og ble overrasket over at han bare hadde tatt det skjødesløst rundt henne og setet. Hadde jeg ikke blitt tilskyndet til å dobbelsjekke, så hadde hun altså vært usikret!
Og det er en yrkessjåfør med ansvar!

Så tok kjøringen til. 100 km/t i 70 sone, opp imot 150 km/t i 100 sone...
Han satt hele veien og viftet bort fluer og insekter som ingen andre enn han kunne se... stadig en arm veivende over rattet og dashbordet.
Han var hissig og bjeffet kommentarer tilbake da jeg spurte om f.eks hvor langt unna vi var, for vi måtte kontakte Medema som skulle hjelpe oss. WOFFF fikk jeg til svar... tolket det til  '10-15 minutter'

På Gardermoen ble vi mer eller mindre slengt av i fart. Tviler på at det tok mer enn 30 sekunder fra bilen var stoppet til vi, vogn og bagasje var slengt ut på fortauet.
Jeg snudde meg og spurte om jeg skulle signere noe, og han bjeffet et 'NEI' tilbake
Plutselig var han borte. Trolig i Bærum allerede...
Medemafyren stod og ventet på drosjen vår. Jeg? Joda, jeg kom slepende med bagasjen i en hånd og 
prøvde å styre vognen med den andre hånden...

Jeg har sendt klage til Oslo Taxi om det. Han bør ikke håndtere kunder med sånn holdning

Menmen... Vi er nå hjemme. Trygg, glad og fornøyd.

Vi har fått beskjed om at vi nå skal avvikle kragen de neste 3 mnd og ta den av ved neste kontroll.

Søteflinka tok CT på onsdag da vi kom. Hun fikk Midasolam for å være roligere 
under seansen. Midasolam er moromedisin...


Noe så morsomt som å vifte med armen, eller bite i fingen... mer moro kan man ikke ha det...

Men vi blir så trøtte på disse reisene. Jeg merker det på  prinsessen at det tar på.
Hele systemet hennes kommer liksom i ulage. Magen funker ikke som den skal, hun enten sover mer eller sover mindre, er mer utilpass.
Så vi gleder oss til vi slipper dette stort mer. Og heldigvis er det 3 mnd til neste gang.



Pappa kommer hjem snart. Det gleder vi oss til.
Det er dumt at vi ikke klarte å få til å flytte til Oslo i høst, 
men jeg er likevel glad for at vi bor i Bergen


Jeg merker at det er mange fordeler her som man ikke har mange andre steder
i Norge. Som f.eks å få hjelp til det man trenger. I andre kommuner
kan det være direkte umulig å få den minste form for hjelp 
fra det offentlige.
Bergen er bra! MIN by!


Nå har jeg funnet fram marmeladefruktene. Jeg bare EELSKER!!!! marmeladesnop!
Det er en av de tingene som gir lykkefølelse!


Ja, og så heklingen da! Jeg har blitt hekta på hekling!
Må hekle. Ellers vet jeg ikke hva jeg skal ta meg til... hehehehe


Jeg skal nå hente frøken Fantefjes! Hun er virkelig morsom! Og hun vet at hun 
er morsom, så da må hun gjøre litt ekstra!
Typisk 3 åring!


Jeg skal gjøre ferdig denne skålen i kveld.
Kan du ikke se at det er en skål?
Vel, den må jo stives først.
Men skåler er faktisk kjempegøy å lage!


Nå skal vi kose oss. Spise litt chips og grønnsaker med dip, kjeks og bare nyte at det er lørdag, vi er hjemme, pappa kommer snart, det er fint vær ute, vi skal se tegnefilmer på tv
og mamma skal kose seg med fineste jenten i verden!

Ønsker alle en god helg! Snart er det 17.Mai!

God bedring til den nye favorittbarnehagetanten vår. Håper du snart er tilbake!
Så gleder vi oss til mandag. Da er det barnehage igjen. Barnehagen er gøy!
Vi har trolig fått den beste barnehagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar