søndag 11. november 2012

Håndarbeid- produktivt valium...

I dag er jeg litt sånn hinsides stresset.
Da har jeg en tendens til å bli lettantennelig og
kjefter lett. Ikke så lett da å ha meg til mor eller kone.

Så nå har jeg funnet frem håndarbeidet mitt og skal koble ut.
For meg er hekling så godt middel mot stress at det nok blir et 'valium'.
Et beroligende middel... som også gir flotte resultater!
Mine to siste kreasjoner har vært angrybird luer til voksen og barn.
Artig.

Fineste jenten i verden leker på gulvet, og har skjønt at mamma trenger littegranne
pusterom. Når det går i ett sett fra kl 04.30 om morgenen til 20-21 om kvelden,
gjerne med bare en halvtimes 'timeout' så blir man sånn.
Heldigvis har aloeverajuicen funket, så i morgen
er vi tilbake til normalen.

Jeg var innom garnbutikken på jernbanestasjonen her i Bergen på fredag.
Kjøpte garn på tilbud. Herlig, mykt, alpakkablandet garn 
i en flott farge. Det var på tilbud, så gjett om jeg skal tilbake og hamstre
så snart jeg har penger på kontoen igjen!
Alpakka er jo bare så deilig!
Den butikken er en av våre 'venninnebutikker', som jeg har nevnt før.
Venninnebutikker er altså de butikkene man ønsker og elsker å gå i
fordi servicen er upåklagelig, velkomsten stor 
og man blir oppløftet av å gå dit.

Vel, nå skal jeg hekle. Prøver å lage en hatt/lue til lilledamen.
Hun pyntet seg forresten i morges. Med mammas smykker.
Armringer, perlesmykke og greier.
Var bare høye hæler som manglet, så hadde hun hele pakken.

Må jo lage noe fint til en så fin jente! -Hvis jeg nå får bildet i hodet ut i praksis, da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar