lørdag 26. november 2011

Sukkersøt, jakten på julestemningen og mere til

Sitter her sånn passe segen. Det nærmer seg leggetid. Chatter med min kjære venninne i USA om manikyr...av alle ting... Det viser seg at vi har begge gjort diverse innkjøp for å stashe oss opp litt og finne tilbake til de mer feminine sider av oss selv. Begge er opptatt med småbarn. Jeg med søtnosen min og hun med barnebarna sine som hun har overtatt omsorgen for. Hun er en beundringsverdig kvinne! Jeg er så kjempeglad i henne,, men har aldri møtt henne. Likevel er hun min tvillingsjel. Rart med internett, altså!!


Søt-og-deilig-ungen og jeg var i byen i dag. Hadde tenkt å jakte litt på julestemningen som har fullstendig gått forbi denne adressen...


På Torgalmenningen var iallefall Julegranen kommet opp. Det ga et snev av julehint. 
Det rare er at jeg fikk mer julestemning når jeg kom hjem og laget meg en kopp te.

Jeg er inne i en ordentlig  te-periode....


Jeg fikk forleden dag en del kosttilskudd levert hjem av en venninne som driver helsekostbutikk. Det var så greit å få ringt henne, bestilt, og samtidig bare få pratet litt om alt og ingenting.
Hun ga meg en 'kosepose'. I den var det noen økologiske epler, klementiner, litt sjokolade og prøver på noen urteteer. Og jeg som er inne i en ordentlig te-fase!
Avslører bildet mitt det, kanskje????? Jeg har te med fruktsmak, grønn earl grey, ginseng, womens energy, Numi blomsterte (den skuffet på smaken men var gøy å brygge, for 'kulene'  ble til blomster i koppen), for detox, beroligende... krydrete, friske, tradisjonelle... til og med sørafrikansk rooibos og honeybush te har jeg...

Søtajenten er sånn en god jente!! I går sa hun MAMMA for første gang!
Jeg oppdrar henne nok til å bli en kosejente (brelejente på godt bergensk). I går lå hun i armkroken med 
et teppe jeg har heklet rundt seg og bare koste lenge før leggetid. Sånn skal det være, syns jeg.



Jeg er en ordentlig kosete person selv, så det passer meg utmerket at min datter tar etter meg der. Jeg elsker den ungen min så sinnsykt mye! Jeg tror jeg kunne gitt henne hele universet om det var mulig!
Jeg kan ikke se meg mett på henne, hun er så vakker,  og jeg savner henne når hun er i barnehagen.

Nåja..... tilbake til chatten med min venninne... Vi er begge i en periode der vi trenger å gjøre noe for oss selv for en gangs skyld. Vi har liksom vært så opptatt med våre oppgaver,  at vi selv har blitt oversett. Så nå må vi ha litt 'jeg' tid. Vi trenger det for å få overskudd til våre kjære.

Nå er det helg. Søta fikk sin lørdagsgodt; skillingsbolle med masse kanel og sukker.


Hun endte opp med et sukkermarinert ansikt. Men det går greit når det bare skjer en gang i uken. 
Søt er hun fra før, og søtere er hun med fjeset fullt av klissent sukker...

Jeg var for en gangs skyld fornøyd med meg selv i dag.... før regn og vind kruste til håret igjen...


Syns jeg hadde fått til en ordentlig make-up og håret var ålreit. Måtte sende mms til elsklingen i Oslo da, så han fikk se at konemor var fin.. (han syns alltid jeg er fin...)

I ettermiddag fant vi frem lørdagskosen... Men i dag var det faktisk bedre med Ritz kjeks enn bamsechips...


Sånn er det vel iblant.... Smaken endres, og man ønsker noe utenom det vanlige.

Til neste gang ønsker vi favorittbarnehagetante 2 fortsatt god bedring. Håper du tar aloe vera juice, og at den lindrer i den vonde halsen din. 
Og vi gleder oss til å få være med favorittante 1 igjen på mandag. Søter er SÅ glad i tantene sine i barnehagen, at da kan mamma bare gå..

Godt med mennesker som gjør hverdagen så mye lysere med sitt blotte nærvær.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar