lørdag 28. april 2012

Don't mess with big mama!!!!

Advarsel til verden;
Når en mamma er ute med ungen sin, så kødder man ikke med henne!

Jeg var i byen med Deiligungen i dag. Hadde en fin dag, og skulle hjem med bybanen.

Vi stod og ventet på å få komme inn som alle andre, da en av 'Nygårdsparkens løse fugler' kom 
med sykkelen sin og brøytet seg frem. Han brølte til meg at jeg måtte bare ikke 
presse sånn på, for han hadde sykkel, og hadde like stor rett som meg å gå på banen.
Nei, sa jeg, her er det først og fremst barnevogner og rullestoler som skal inn og ha plass, ikke sykler!

Så ble han stående, kalte meg 'forbanna kjerring' og sånne ting, fortsatte å skjelle meg ut,
og sperret veien for alle og enhver, ikke bare meg.

Da sprakk det for meg. Jeg brølte tilbake; KOM DEG NÅ FOR POKKER INNPÅ OG IKKE SPERR VEIEN FOR ALLE SAMMEN, OG HELST FØR NESTE AVGANG!!!

Han fikk endelig ræven med seg og inn på banen. Men han fortsatte å krangle. 
Da gadd jeg ikke lenger å bry meg, for JEG fornedrer meg ikke til å kjefte videre
i offentlige rom når jeg har nådd mitt mål.

De andre passasjerene syns jeg var tøff som hadde sagt fra, og syns han var temmelig ufordragelig.

Man kødder bare ikke med mødre! Ikke denne iallefall!

1 kommentar: