fredag 6. april 2012

Påske hos oss!





Da har vi allerede kommet til Langfredag.

I dag ser det ut til å bli finere vær, så da skal vi ta oss en tur ut og mate endene.
I går var det ikke en levende sjel å se i gaten, så vi holdt oss like godt inne vi og.

Vi har kost oss sånn med pappa som har kommet hjem på påskeferie til oss!
Mamma har hatt sine deiligste slaraffendager, og Søta har benyttet enhver anledning til
å erte pappa litt (spiller veldig kostbar), og til å kose så mye som mulig.


I går hadde vi en fin hjemmedag. Vi koste oss på kjøkkenet med 
maling og litt godt, mens radioen stod på. Søta var først litt 
skeptisk til å male. Akkurat som moren sin på samme alder, var hun 'redd' for å bli flekket og skitten.
Jeg var likedan i 3-4 års alder. Ville IKKE bli skitten, så jeg holdt meg unna potensielle
'farer' hvis jeg kunne... samtidig som jeg også elsket å rulle meg i søla! Forstå seg på det den som kan...



Når hun fikk utlevert en pensel, gikk det imidlertid langt bedre å fingermale enn ved å bruke bare hendene.
Det var kjempestas å få dyppe penselen i malingsboksene...



... sjekke om det gikk an å overføre malingen til ansikt, hår, smokken, hender, mamma, klærne...
ja- alle steder...


Ingen kan si at kreativiteten ikke er tilstede. De store malerne i historien har vel 
ingenting å stille opp med når Søta presterer sine mesterverk!

Dagens verk har vi kalt 'kylling på grønn mark'


Mamma har faktisk fått anledning til å tegne og kose seg også de siste dagene. 
Jeg laget et lite dørskilt til Søta.
Deilig å få ut litt kreativitet!

Jeg har forresten skrevet innlegg i min andre blogg om protein. Jeg håper det blir lest også!

Fortsatt god påske til alle.

Her er link til smaksløkene mine...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar