onsdag 6. april 2011

DADDAEN MIN OG MEG... og helgen som var

Mye på hjertet i dag. Deler her av mine honningkrukker...

I dag har jeg vært i byen med daddaen min.

Da vi var små hatet hun når jeg kalte henne DADDA... Hun ropte alltid
'Jeg heter ikke DADDA, jeg heter ELDRID!'
Så ble det sånn. Men nå heter hun dadda igjen.

Vi var på kafe! Koselig. Folk sier vi ligner, men det synes ikke jeg...


Det var kjekt å sitte sånn på Solbrød konditori og preike om løst og fast over et glass varm kakao



og en delt rekebaguett (de greiene der er jo så digre!)



Min søte lille datter, tantens lille karamelljente, fikk bok av tante.
Den smakte veldig godt. Handler om Ole Brum som leter etter
honningkrukken sin.
Det er ikke samme 'honningkrukke' som jeg har...(se eldre innlegg)

Dagens bittelille lærepenge;



Det er ikke smart å gå til byen i nye, nesten helt ubrukte støvletter... Man får såre tær av sånt...


HELGENS AKTIVITETER:

Søtaliten og jeg tok oss en tur til byen søndag formiddag mens pappa lå hjemme og pleiet hodepinen sin.


Her viser hun stolt frem favorittlekene som fikk bli med til byen
Vi, dvs mamma, fant et loppis å gå på! Mamma elsker loppiser.
Det fant jeg en del gratis stoffting. Bl.a. et sengeteppe for dobbelseng, påskegardiner


Foreløpig ser kjøkkenvinduet slik ut med de 'nye' påskegardinene... vurderer endring


og noen duker. Noen av skattene jeg fant skal bli reprodusert til noe annet.

Jeg fant også en søt telysestake



og litt til.

På vei hjem så vi en mini- Michael Jackson


og vi gikk forbi en gatesanger som IKKE sang eller spilte
'Donau's hvite bølger'



Ser dere den lille tassen? En søt liten flyvende lasaron...

Ellers har jeg sådd salatfrø på bomull, og de spirer!




Det er godt å ha sine honningdepoter! Dette var noen av mine for i dag!
Ha en fin kveld!

3 kommentarer:

  1. Koselig med kafébesøk og loppis! Loppis er jo et vårtegn det også i grunn! ;) Så bra at du minnet meg på bomullstrikset! Det hadde jeg jo helt glemt! Smart! :D Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Hei
    Så koselig blogg du har.Og så kjenner jeg igjen bergen by her.Fine bilder.
    Skjønn liten jente du har.
    Takk for kjekke kommentarer inne hos meg.
    Ha en fortsatt fin uke,snart er det helg!:)
    Hilsen Monja

    SvarSlett