tirsdag 8. mars 2011

Den gode kone...

Satt og så en del av programmet 'The Talk' på Bliss i formiddag. Synes det var så kjekt å høre damene fortelle om hvordan de var som koner ovenfor sine menn. Selv om det kan være overveldende å måtte håndtere roller som mor, venninne, søster, kollega, arbeidstaker, kone og hva ellers vi kvinner er, så hadde de alle det til felles at de gjorde ting for mennene sine bare fordi det gledet mannen, eller de følte godt for å gjøre det selv. For eksempel, å lage favorittmaten hans, servere den og varte ham opp litt nå og da, 'hente tøflene og pipa' som hun ene kalte det... eller legge frem klærne hans. Det var ting de gjorde, og satte pris på det. Og det ble satt pris på av mannen.

Det er ikke snakk om at man er den underdanige, kuede slaven her. Det er snakk om at man er så veldig glad i en annen person at man gjør noe ekstra for å 'skjemme bort' den man elsker- enten på regelmessig basis eller sporadisk. Og ikke nødvendigvis vente at det samme skal gjøres mot dem selv. Det er en helt annen sak om hvordan menn behandler sine koner på en positiv måte.

Jeg synes det var kjekt faktisk, å høre på tv at også de kvinnene, kjendiser og greier, også har tendenser til å skjemme bort mennene sine ved å gjøre noe ekstra for dem. Så er jeg da ikke så helt alene om det selv. Jeg blir jo skjemt bort jeg også, og det gir meg så stor glede å vite at min mann skjønner kjærligheten jeg har til ham ved de handlingene jeg gjør, ikke bare de ordene jeg sier. Det er vel det det hele dreier seg om egentlig. Kjærlige handlinger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar