lørdag 2. februar 2013

Kan man kjøpe tenner på apoteket?

Jeg var innom apoteket i dag.
Der stod en gutt på ca 4 år sammen med sin mor bak meg i køen.
Jeg kunne ikke la være å overhøre samtalen mellom mor og sønn;

-Du, mamma, har babyer tenner?
-Nei, de har ikke tenner, men de får tenner når de blir litt større.
-Jamen, hvor er tennene deres da?
-De ligger gjemt inni tannkjøttet helt til de er klare til å komme ut.
-Hmmm... Du, mamma... Kan man kjøpe tenner til babyene?
-Hehe... nei det kan vi ikke. De trenger ikke tenner, de. Ikke før de blir store babyer.

Det er ikke lett for en 4-åring å forstå menneskenes anatomi, nei! 
Iblant er det jo litt vanskelig for oss voksne å forstå også.
Men det var dagens søteste opplevelse, syns jeg.

I dag skal Finestegull og jeg bake cookies. Vi får besøk fra Nord-Norge i morgen.
En av mine aller kjæreste venninner kommer og skal være her i en hel uke!
Jeg gleder meg sånn!

Jeg er heldig som har en håndfull herlige, fantastiske venninner.
Heller ha en håndfull underverk enn flere dusin ok.

Jeg er inne i en lue-periode. Jeg hekler luer i søkk og kav.
Her er 2 stk  som Damen har fått.
(mammas favoritt-luemodell)

Lue i cappucinofarget Alpakka Kid Silk


Cupcake lue i  Mandarin bomullsgarn

Tror jeg skal starte en ny barnelue trend. 
Jepp... det høres bra ut... det gjør jeg.

Fin helg til alle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar