mandag 17. november 2014

En helt FANTASTISK søndagskveld!

I går ettermiddag/kveld var Søtnosen og jeg invitert på konsert
i Grieghallen sammen med en 'lånebestemor' vi har for tiden.
Det var en helt utrolig fantastisk opplevelse!
Jeg prøvde å få tatt opp en liten videosnutt eller tatt noen bilder,
men det endte med at jeg ikke fikk til å håndtere både
kamera på mobilen i mørket samtidig som Søtnosen satt i armkroken.
 
Finefrøkna pleier å bli litt redd når hun er i store saler med mange mennesker,
bekmørke, blinkende lyskastere, høy musikk og ståk.
Men i går var det en fin kveld også for henne!
Hun satt trygt i armene mine, hadde lånebestemor like i nærheten, og
når det ble 'skummelt' med plystring og masse lyd, stakk hun fingrene i ørene
og koste litt ekstra mot mammas hals.
Men for det meste fulgte hun med på alt som skjedde på scenen!
 
Hvilken konsert vi var på?
FARGESPILL! 10 års jubileumsforestilling!
UTROOOOLIG flinke barn (og større barn/unge voksne)
fra flere nasjoner. Fra flere kulturelle bakgrunner.
Det var dans, musikk og samspill som jeg ikke har sett på flere år.
 
Sist jeg så en tilsvarende oppsetning var da jeg så
'Living Legends' for en del år siden, som var en forestilling i dans
fra amerikanske studenter med bl.a bakgrunn fra Stillehavsøyene
og amerikanske indianere... Også en helt utrolig opplevelse.
I går var det en gjenopplevelse av det pluss litt mer!
 
Finegull var så trøtt da  hun kom hjem at hun knapt nok orket å spise en banan
til kveldsmat. Hun var oppe i minst 1,5 timer lenger enn vanlig leggetid,
så det tok ikke lange tiden før hun måtte bæres i seng mer eller mindre
bevisstløs i søvn. Tydelig godt fornøyd, glad og utslitt.
 
Jeg håper at vi vil få anledning til å oppleve noe tilsvarende igjen snart.
I år har vi fått den ære å være med på to konserter i Grieghallen!
Datarock og Fargespill!
Deilig med sånne opplevelser av kultur!
Riktig mammas stil hehehe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar