lørdag 6. august 2022

Og da er vi i gang igjen!

 Siden sist har det gått ca 5 år. Fra da til nå har det skjedd mye. Vi har vært gjennom flytting, nye bekjentskaper, gleder og sorger, pandemi, dødsfall i nære relasjoner, utvikling og mye mer som livet har kunnet by på. Men nå er vi tilbake, og vi vil introdusere pappaen vår. Frode.

Frode kom inn i livet vårt i påsken 2021. Det tok sånn ca en halv time fra første "hei" til han hadde vunnet hjertene til både meg og lillegull Sarah. Vi ble sammen 1 april (av alle årets dager...) og vi forlovet oss på bursdagen til Sarah i år, i 2022. Han er nå papaen hennes, slik en ekte pappa skal være, og kjærligheten oss 3 imellom er av den typen jeg har lengtet etter og ønsket hele mitt liv så langt tilbake som jeg kan huske.

Sarah har nå blitt tenåring. Hun har fått seg mobil og nettbrett. Hvorfor hun har fått det  spør sikkert mange seg. Hun har jo ikke verbalt språk, hun kan ikke selv ringe eller bruke dem, men er avhengig av hjelp til det. Hun har fått det fordi hun skal få mulighet til å "facetime" som andre. Visuell kommunikasjon er det som gjelder. Hun har nettbrett fordi hun skal få mulighet til f.eks på avlastning, å kunne ligge i sengen sin og se sine tegnefilmer og favoritter på Youtube hvis hun trenger det eller er småsyk. Dessuten er det ganske vanlig for tenåringer å ha mobil/nettbrett nå. Og jo mer av det normale hun får oppleve, jo bedre utvikler hun seg som menneske, funksjonshemmet og hun opplever seg selv mer likestilt med jevnaldrende.

Frode er fra Steinkjer. Han jobber som bussjåfør her i Bergen. Han er et tvers gjennom vakkert menneske. Hans rolle som pappa tok han umiddelbart fatt i, noe som overrasket meg ettersom jeg er vant til å være alene med foreldrerollen og ansvaret. Det har tatt tid å gi slipp på kontrollen i enhver situasjon. Selv småting som å la ham kjøre permobilen og stole på at han mestrer den, har vært skummel. Men han kan alt en pappa skal kunne. Og både Sarah og jeg elsker ham uendelig mye. FORDI han elsker oss tilbake minst like mye. I sommer har jeg vært overflødig ettersom bare pappa gjaldt for frøkna. Kanskje jeg får lov til å bli godtatt som mammaen hennes igjen nå når han begynner på jobb igjen og hun begynner på skolen. Lov å håpe

Så, der har dere fått oppsummering av vår tilværelse og en introduksjon av Frode. Vi har lyst å bli "bloggere", så da satser vi på den linjen der.

Vi sees plutselig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar