søndag 30. desember 2012

Gledelige feiloppringinger

Fikk telefon i dag som jeg ikke ventet.
Jeg ble litt overrasket, for jeg har ikke snakket med personen på lenge, men
plutselig ringte hun altså.
 
'Er du hjemme?' spurte hun. Jeg svarte at joda, vi er da det.
...og måtte inrømme at min aller første tanke var
'oi, får vi overraskende besøk nå som jeg er syk? Det passer bedre neste helg.'
Men hvis så var, så ville hun og familien alltid være velkommen, bare jeg fikk 5 min til å skifte klær ut av pysjen og få litt farge i fjeset...
 
Vi fikk en koselig prat, selv om jeg var et tastetrykk feil. Hun tenkte sikkert så hardt på meg
at jeg ble valgt ut fra hele telefonlisten hennes ... kremt...
 
Feiloppringinger kan være ganske morsomme de!
Min mor ringte en gang skikkelig feil. En sånn feiloppringing som man føler man kan
dø av skam for sånn umiddelbart...
 
La meg fortelle hendelsesforløpet;
Dette skjedde for mange mange år siden.
Vi hadde vasket klær for andre, og disse hadde glemt en truse igjen
hos oss. Min mor ringte dem opp, det var mannen som tok tlf, og min mor
bare MÅTTE spøke. Det var jo sånn hun var.
'Du må ikke la trusene dine ligge sånn og slenge overalt! Hva tror du min mann sier når han kommer hjem???' var hennes kommentar da mannen i andre enden svarte 'hallo'.
Det ble stille i andre enden. Et betuttet 'øhhh...ehhmmm...' fra ham, og min mor fortsatte;
'Han kan jo tro det aller verste om oss. Hva skal jeg si til ham?'
 
Mannen i andre enden fikk endelig talemålet tilbake og spurte; 'unnskyld, hvem er det jeg snakker med?'- 'Åh, ta ikke den!' svarte hun.. så gikk det opp for henne at hun kjente slett ikke igjen
stemmen likevel... 'Ehhh, det er vel ****** jeg snakker med?' -'Nei..' fikk hun vite...
Da opplevde jeg at min mor ble like rød i kinnene som leppestiften hennes...
Hahahaha jeg ler fremdeles når jeg husker den hendelsen.
 
Det hender ofte at jeg får feiltelefoner på hustelefonen. Jeg har etterhvert begynt å ikke svare
med mindre jeg kjenner telefonnr eller venter en telefon som kanskje kan være det innkommende.
 
Det er allslags folk fra tydeligvis alle verdensdeler som finner mitt tlf nummer.
Jeg vurderer nesten å skaffe meg en svarer med beskjeden;
Hei, bon jour, hello, buenos dias, shalom, salam aleikum...
Du har nå kommet hjem til meg, men jeg svarer deg ikke. Hvis du har ringt feil, legg på og prøv igjen
Hvis vi snakkes om en stund, har du sikkert ringt rett, og du kan legge igjen beskjed.
Hvis ikke... Auf wiederzehn...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar