søndag 1. desember 2013

Den aller første adventskalenderen.

I år har vi kjøpt julekalendre til Gulljenta for første gang.
De andre årene har hun ikke vært klar for å forstå konseptet
rundt det å åpne julekalendere, men i år er hun stor nok og forstår nok av det hele.
 
I dag er deg 1 Desember OG 1 søndag i advent.
Jeg satt på kjøkkenet og hørte på radioen, da noen nevnte adventskalender,
og jeg husket plutselig at Damens kalender ikke hadde blitt åpnet ennå.
 
Denne kalenderen er av den gode gammeldagse typen med julenissen på og
scenen på bildet viser en varm og innbydende stue med juletre, levende lys og fyr på peisen.
 
Jeg tok med meg kalenderen inn i stuen og hjalp henne å finne luke nr 1.
Jeg åpnet den for henne og tok ut sjokoladebiten inni.
Jeg hadde ikke forventet meg den reaksjonen hun kom med;
 
Hun så på meg med streng mine, og hele hun sa at jeg burde da vite bedre enn
å rote til en julekalender ved å åpne en luke og fjerne innholdet!
Jeg hadde til å putte sjokoladen på plass og lukke luken! BASTA!
 
Kan skjønne det, må vite, at man kan ikke ha sånn uorden som det blir når noen luker er åpne
for det forstyrrer den ryddige fasaden og det fine bildet!
 
Hehhehe må jo flire av den superordentlige jenta vår!
 
... men når det gjelder å spise saltstenger og kjeks, så glemmer hun alt om
å holde orden og renhet.. Da ligger det Rundtom og smuler alle steder!
Med mindre hun da har 'ryddet' dem bort ved å putte dem i håndkleskuffen på kjøkkenet
 
Det er jenta mi det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar