fredag 2. mai 2014

Er hun syk? Nei, bare ferdig med et stadium :-D

Nå har jeg i 5 år vært vant til konstant babling, tyting og lyd fra
verdens beste Storeflinka.
Men de siste dagene- spesielt denne uken- har hun vært adskillig stillere enn vanlig.
For meg har det betydd en av få ting;
  1. At hun sover og kan ikke snakke, men da ville hun snorket høylydt...
  2. At hun var i narkose og ikke kunne snakke, men da hadde hun ikke vært med meg.
  3. At hun er syk og noe plager henne, men da pleier hun å sove, sove, sove.
 
Ingen av disse punktene stemte, så jeg har gått litt sånn småengstelig rundt
mer eller mindre med paracet og nesedråper klar- tilfelle sykdom...
Det hadde bare passet så dårlig om hun var syk nå, for jeg selv har slitt med en massiv
halsbetennelse og vært redd for å smitte henne.
Jeg trodde til og med at kanskje hun kunne være fornærmet eller skuffet over at jeg
 ikke hadde krefter til å være kosemamma sånn som ellers.
 
I dag nevnte jeg det i barnehagen, og sa at jeg var en smule bekymret for sykdom.
Da fikk jeg en 'gladmelding' om at hun faktisk har vært sånn for det meste
av tiden de siste ukene. Særlig i barnehagen, forstod jeg.
Og da kom påstanden i form av et halvveis spørsmål;
Kanskje hun er ferdig med bablestadiet og er i ferd med å lære språk?
 
Det kan sikkert stemme, for hun er blitt veldig klar i sin tale i det siste.
Ikke fått særlig flere ord, men de hun har er klarere.
Særlig klar og tydelig er 'ja' som bekreftelse på noe.
 
Og i morges kan jeg 'sverge på' at jeg hørte henne si
'Farmor'... vi har bare ikke noen farmor, vi...
 
Men 'farmor' er et avansert ord! Så da er det kjempekult!
Superstolt!!!!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar