søndag 22. januar 2012

Uka som gikk

Så var det tid for en liten oppdatering.

Uka som har gått har forsvunnet i rekordfart! Den har vært turbulent, men også fin.
Tidlig i uken fikk jeg beskjed om at flyttingen kunne muligens bli utsatt med noen uker. Da svarte jeg
at det kan jeg ikke, for da må vi bo i telt... Den siste beskjeden jeg fikk om det var at
dersom ingenting uforutsett skjer, ville nok leiligheten bli ferdig til 1 februar.

Nå er jeg SÅ LEI av å bo i kartonger og sekker! Ahkkk. Får jo ikke ryddet, vasket gulvet eller ha 
orden på noen ting. Det er kjempetrangt her, og det bekymrer meg i forhold til frøken Snuskefjes!
Hun får ikke boltret seg så fritt som hun ellers gjør, og det fører til mye støv når man ikke får gjort noe
husarbeid i det hele tatt omtrent. Jeg prøver å holde bare flater noenlunde rene, men... ja de fleste vet hvordan det er når man flytter. Det blir lenge til neste gang, håper jeg!

Helgen har vært fin! Nå i skrivende stund skinner faktisk sola også! Det gjorde den i går og, men ikke 
da vi var en tur i byen. -Selvfølgelig... Da var det slaps og regn om hverandre. Kom hjem med sørpesokker i skoene og kalde tær. Herlig er det i sånne stunder å få ta på nye, varme, tørre klær!

Så til dagens illustrerte del.

Min datter vet hvordan man skal kule'n. Hun har funnet ut at nederste hyllen i reolen er perfekt
å slenge beina på når hun ligger på gulvet og ser barne-tv!


Hun har vokst så mye! Det oppdaget jeg spesielt forleden dag da jeg hentet henne i barnehagen.
Hun satt på dissen (husken) og beina subbet i gaten! Tenke seg til!
-Og 'spesialistene' sa hun hadde dvergvekst... Hvor da? spør jeg!



Jeg pleier å ta av henne minervakragen minst 1 gang for dagen. Både for å
lufte huden, la henne få frihet, og for at hun skal tilvennes en tilværelse uten. (håper det blir snart)
Da er det så deilig å bli klødd under haken! Se nytelsen!



Jeg har laget pulsvarmere. De er visst blitt populære, for jeg har fått spørsmål om jeg kan lage til fler!
Kjekt! Blir alltid glad når andre liker mine ting. 




Vi var som sagt i byen i går. Måtte legge ved dette bildet som jeg tok da vi ventet på bybanen (tokketoget)
Det er som om hun vinker til 'folket'... Ordentlig kongelig vink!
Men så er hun jo også prinsessen av Bergen, Hordaland og Ghana!


Og her er et godt bevis på at øvelse gjør mester! Se så flink hun er å stå!
Hun synes det er stas selv også, spesielt når mamma må se opp på henne når hun står på fanget mitt.
 Etter middagen i går var hun klar for å leke igjen. Det gikk ikke raskt nok da jeg valgte å først sette 
serviset på kjøkkenet før jeg løftet henne ut av stolen. Her lener hun seg langt forover. Heldigvis at hun hadde 
belte på, ellers hadde hun deiset ned i gulvet! Hun er en tøffing!


Så har jeg et lite spørsmål mht matlaging; Noen som vet hvor mye en ditt, datt og kladeis er?
...vel, i min kokekunst er det akkurat passe av alt... hehehe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar