søndag 1. januar 2012

1 Januar 2012. Nytt år, nye forventninger, nye gleder, nye dager


Sitter her og nyter kvelden. Kost meg med en skål restesuppe fra middagen i dag. 
Tror jeg laget tidenes beste kjøttsuppe! NAM

Vi sov lenge i dag! Utrolig men sant!
Jeg fikk stå opp 0855. Merk deg klokkeslettet, for det vil ikke være ofte du ser!!
Snuppa våknet ca 10 min senere, superklar for frokost, og kjempeopplagt! I knall humør!

Vi tok oss vår tradisjonelle tur på formiddagen.
Vi gikk oppover og oppover for å finne veien vi skal gå til barnehagen når vi flytter.


Pappa ble med til det begynte å regne. Han hadde ikke regntøy på...



Hjemme igjen laget vi vafler til lunsj. Med bacon. Jeg lurer fremdeles på hvordan jeg skal håndtere et stort stykke bacon som det vi har nå... 
Jeg er vant til pakker med ferdige skiver av bacon...

Jaja, vi koste oss da likevel! Søte Diva koste seg med sikkert 2 1/2 vaffelplate alene, og var helt 
i hundre da hun så det var et par hjerter igjen på serveringtallerken! Armer, bein og hele jenten 
var i fyr og flamme! Aldri har jeg sett noen så entusiastisk over noen vaffelhjerter som den jenten!

Til middag hadde vi kjøttsuppe. Den stod og putret og koste seg fra tidlig morgen av. Tror det hjalp angående smaken. Den var bedre enn noen gang.. syns jeg...

Søte Diva fikk kose seg med en halv pakke RITZ kjeks. Det er visst veldig godt med de kjeksene! 
Men flink har hun blitt til å klare seg selv, både med å fiske opp av posen de er i, og til å håndtere koppen sin!! Mamma er så stolt atte!!



I morgen er det barnehagen igjen. Og da kommer hun tilbake, hun som har vært borte i et år... Blir nok litt straff fra Diva sin side.. man forlater ikke henne for lang tid og kommer unna med det... Men jeg vet at kjærligheten vil være tilbake mellom dem så snart tilgivelsen er et faktum.

Vi gleder oss til å møte favorittbarnehagetantene våre i morgen. Både dem som har vært der hele tiden og dem som kommer tilbake. 

Til da, sov godt, drøm søtt, og må alle ha det fredelig denne natten!

Diva og mammaen!

3 kommentarer:

  1. Godt nyttår til deg og dine!

    Høres ut som en koselig dag!
    Lykke til med barnehagen.
    Blir spennede med flytting. Gleder meg:)

    Klem fra Turid.

    SvarSlett
  2. Hei Turid! Takk og godt nytt år til dere også!

    Gleder meg også til flyttingen. Og til lunsjene våre når du kommer på 'inspeksjon' hehehe

    Stor klem fra meg!

    SvarSlett
  3. Godt nytt år til deg og dine også :) . Legger til bloggen på bloggen min :) .

    SvarSlett