søndag 5. juli 2015

Tenk så fort tiden går!

Utrolig, men sant! Min lille, deilige luring skal begynne på skolen!
 
Jeg vet ikke helt hva jeg synes om det egentlig...
For det første kan jeg ikke helt forestille meg hvordan min 'bitte lille baby'
skal passe inn med så store barn,
men samtidig er det så spennende at hun nå er blitt skolejente!
Hun vil jo alltid være min bitte lille snuskebaby
uansett om hun er 6 år eller 60 år.
 
Nå er det sommerferie.
Da skal vi prøve å fylle dagene så godt vi kan med så mange
fine og gøye opplevelser som vi kan.
Ta bilturer, være med på forskjellige aktiviteter og tilstelninger,
besøke folk vi er glade i
og så må vi prøve å få litt hvile og ro noen dager...
i den grad frøkna kan ha ro. Hun har lopper i blodet!
Det er jeg sikker på!
 
Denne helgen har vi vært på lang dagstur til Stord.
Det var en opplevelse jeg tror hun satte pris på.
Første gang hun reiste med ferge, og så langt.
Men dagen var flott, og vi hadde koselig selskap med oss.
 
Dagen etter var vi med på å feire den amerikanske nasjonaldagen
med grillfest, leker (vel, vi måtte hjem og i seng før de begynte), og
koselig selskap. Masse godt å spise fikk vi.
Frøkna var til slutt så trøtt at hun sov lenge dagen etter.
Det er en sjeldenhet her i huset!
 
Hun fikk presanger i går.
En vikinghjelm, t-skjorte i fin Orange farge
med kallenavnet sitt på,
en LEGO matboks med navnet sitt risset inn i,
og badedrakt! Den skal hun få bruke i sommer,
om så det bare blir i et plaskebasseng.
 
Så var hun på shopping i går.
Kjøpte seg kjoler og en t-skjorte til.
Så nå tror jeg den jenta har nok sommerklær både til
 denne og den neste sommeren!
 
Jeg gleder meg over å se hvor tilfreds, harmonisk
og god hun er! Selv om hun har sine
rampete sider. Men de er så velsignet normale
at de skal hun få ha, både med eller uten kjefting...
 
Nå skal jeg sette meg til å skrive litt.
Benytte anledningen mens frøkna leker for seg selv på rommet sitt.
Hun er veldig flink til å holde meg med selskap, nemlig.
VELDIG flink. Så flink at mamma iblant blir koko i hodet av alt maset!
Og sånn skal det være!
Mødre skal bli koko i hodet av all masingen fra de små håpefulle!
 
Ha en fin helg og god sommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar