torsdag 17. mars 2011

Honningdepotene



Jeg liker å høre på morgenandakten på NRK om morgenen før jeg tar min datter med til barnehagen. De har ofte sånne søte, gode anekdoter som gir rom for ettertanke i det lille programmet som varer kanskje 5 minutter. I går snakket de om å holde honningdepotene våre velfylte slik Ole Brum gjør. Han er jo som kjent veldig glad i honning, og rundt omkring i 100 meter skogen har han gjemt unna honningkrukker med masse deilig honning i- sånn tilfelle han plutselig får lyst på honning.

Mine honningdepoter er også plassert rundt omkring. Det er ikke alltid jeg husker hvor jeg har gjemt dem, så jeg leter gjerne litt, men jeg finner dem nok. Vanligvis finner jeg dem når jeg gør ting jeg liker best; som å snakke med folk, være med mine beste venner, er ute og finner skatter i butikker, eller når jeg får sitte og slappe av med håndarbeid.  Et av mine beste depoter er hjemme. Der har jeg en stor og en liten honningkrukke som alltid fyller meg med søte stunder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar