fredag 11. mars 2011

'Jentetur'

Da har vi kommet hjem fra en aldri så liten 'ferie' på hotell, meg og jentungen! Ja, jeg ser på det som en hotelltur heller enn undersøkelser på sykehus. Vi overnattet på hotell for første gang, og fikk full kost og losji. Veldig fint sted, men var ikke hjemme! Det merket vi. Ikke mammas hjemmelagede mat, og ikke våre egne senger. Dermed var søvnen så som så. Men vi ervervet oss noen nye fans! To eldre damer bare MÅTTE være med oss under måltidene fordi jentungen sjarmerte dem i senk med sitt blotte nærvær! Og hun synes det var stas å vise sine talenter i smørspising! 3 porsjonspk med smør gikk med til ett måltid, og 3 knekkebrød som etterhvert havnet med smørsiden ned på gulvet (så klart). Var veldig tøft å kaste fra seg mat på gulvet, ja! Og så lenge mamma slapp å ta både oppvask, gulvevask og matlaging så fikk det gå som det ville.

Jeg fikk benyttet anledningen i all ventetiden til å jobbe med mitt nye prosjekt; pledd i bestemorsruter. Fikk heklet nesten to hele ruter på et par timer. Ikke verst egentlig for meg. Nå gleder jeg meg til å få fatt i mer garn i flere beige-rosa-naturhvite farger. Gleder meg også til å få lagt ut bilder av mine hobbyprosjekter. Elsker å ha noe å henge fingrene i!

Og nå er det helg! Gleder meg til vafler i morgen og pizza til kvelds.

1 kommentar:

  1. "Duk og dekket bord", må jo være en kjekk forandring;)
    Men ellers er det vel heller litt kjedelig, og kanskje mye venting på sykehuset:(
    Gleder meg til å se teppet du lager!

    Godt dere er hjemme og kan kose dere nå da!
    Riktig god helg!

    KLEM:)

    SvarSlett