søndag 18. mars 2012

Mamma sin fantastiske jente!

Så er det søndag igjen. Det ser ut til å være min bloggedag.
Da får jeg oppsummert uken, får tid til å tenke over fremskritt som har skjedd
og kan vise frem bilder av hva vi har foretatt oss siden sist.

Snuppa mi tegnet så fint forleden dag! Jeg laget et hjerte og hun farget det. 

 Det ble det fineste grønne hjertet jeg har sett.
Nå er jo jeg partisk, men jeg syns hun er flink å tegne rabbel!


Jeg prøvde meg på å gi henne middag en dag. Det er i prinsipp et dødfødt prosjekt, men jeg må jo prøve iblant, for hun kan 'plutselig' begynne å like det. Og man vet ikke før man prøver...


Det er kjempekjekt å få sitte i kjøkkenvinduet og leke med planten som henger der. 
Takk og lov at den er kunstig! Den får virkelig gjennomgå!!!


Til tross for at det er en 'uting' min datter nå har begynt med så er jeg kry av at hun klarer å
reise seg opp i sengen når hun IKKE vil sove om kvelden. Det er et kjempestort skritt i riktig retning!
Både det å ikke ville legge seg og det at hun reiser seg opp. Det krever enorm styrke
hun ikke hadde før. Godt!!!


Fredag kveld hadde vi koselig besøk. Og som den gode vertinne hun er, ville ikke frøken Fin
legge seg (da heller). Hun skulle være med på besøket hun også!
Tror 'tante og onkel' syns det var litt kos! De er jo så glad i lille vennen.


De er alltid så koselig og skjønne, disse vennene våre som var her.
Jeg har kjent dem i en lang årrekke, og de er alltid hjertlig velkomne hjem til oss.
Og Søta gjorde sin 'kvalitetssjekk' på 'onkel' også. Han bestod tydeligvis den!


Vi koste oss med te... Vi andre foretrakk å la teposene ligge i varmt vann i koppene våre, men Søta
skulle ha dem rett fra pakken... 


Og hvem andre en frøken Fin har vel ikke smakt på appelsin denne helgen???
Tøffingen har turd å smake på noe nytt igjen!
Jippiii!


Av og til glimter hun til med sine drikkeferdigheter og.
 Så lenge det ikke er så mye i glasset, går det greit.
1-2 dråper er tryggest....


Vi ønsker alle våre venner og familie en god uke.
I morgen skal vi starte med såkalt skoleskyss. 
Skal bli litt deilig å slippe den lange veien 3 dager i uken.
Håper det vil gå fint!
Er vel verst for mamma, tenker jeg... som vanlig


1 kommentar:

  1. Nydelig jente med glimt i øyet! :) Også så godt med alle fremskrittene dere har hatt, du må gjøre en fantastik "jobb" med henne! <3
    Håper dere får en flott uke.

    SvarSlett