mandag 5. mars 2012

Tid for blogg igjen - check

Skal si det er travelt for tiden. Har knapt tid til å puste.
Og det å ha en sta og humørsyk 3-åring, gjør det ikke lettere.
Men det er en velsignet vanlig ting å gå gjennom. Jeg liker alle
de velsignet normale tingene som skjer - selv om det er ting som får meg til å rive meg i håret 
og klø meg i hodet av frustrasjon. Til gjengjeld har hun også blitt veldig glad i å sitte på fanget, kose og være nær meg. Mye mer enn før. Det gjør godt for mammaer som meg. Sånn er det å ha småbarn. Herlig!

Det har altså vært sånn at jeg har løpt fra kontor til kontor (så hva annet er nytt?). Jeg har nå flere ting
på gang, og håper ting vil løse seg snart.

Men vi har hatt fremgang her! Søta står nå lenge om gangen!
Det er så storartet! Jeg er så glad og takknemlig for det at jeg ikke har ord.




I forrige uke var jeg ute på en av de mange travle vandringene mine mellom kontorer og avtaler.
Da kom jeg over en sykkelparkering som jeg bare måtte ta bilde av!
Jeg lurer på om man her kan konkludere med parkering for drittsekker... eller
parkering for alle formål tillatt...


Jeg har endelig fått hentet lampen jeg kjøpte hos Baljen. Den grønne balje på Minde. 
Den butikken er et skattkammer, og jeg syns denne lampen hadde mitt navn på.

Jeg får dessverre ikke brukt alle lyspærene i den, men den er så fin likevel!


Og i helgen tok vi oss en tur til sentrum. Søta er jo stor jente nå, så hun må selv holde seg godt fast i de
oransje stolpene inni bybanen. Det syns hun er utrolig tøft! Så hun går inn for oppgaven med liv og lyst
(vel og merke når hun sitter trygt på mammas fang og holdes om)


Endelig har jeg fått laget navneskilt til døren vår. 
De som kjenner meg vet at jeg liker å lage alt mulig rart. Så da var det en selvfølge at jeg laget vårt
helt egne, spesielle navneskilt og. Ikke maken noen steder, tror jeg.
Enkelt, rent og sprudlende. Jeg liker det. Det er veldig 'meg'.


Lørdag kveld fikk jeg bløtekake og sjokoladekake fra naboen! WOW! Koste meg den kvelden.

Det er så deilig å bo her som vi har flyttet til. Iallefall så langt er det herlig! Jeg kjenner jo ikke området sånn 
helt supert ennå, men naboene jeg har truffet i oppgangen er greie, naboer ellers som jeg har 
blitt kjent med er greie, området svært sentralt, mange barn, fargerikt samfunn og 
lyder! Det er lyder av barn som er ute og leker, lyder av mennesker rundt meg, ikke bare trafikk.

Jeg tror vi kommer til å trives godt her. Det virker lovende.

Nå skal mitt elskede avkom snart legge seg, og jeg skal slappe av med litt håndarbeid.
Jeg har vært fryktelig sliten i det siste. Så sliten at jeg har gått ned en størrelse i klær. -Det er jo ikke helt 
en dum bivirkning av stress, men sånn er det nå. 

Søta er full av snått. Hoster. Jeg har kjøpt ny aloe vera juice til henne, og gitt henne en god dose i dag.
Har ikke hatt hjemme på ca 2 uker. Det merkes. Jeg er virkelig stor fan av aloevera planten!

I morgen har vi planer om å dra ut på bytte- og strikketreff hos tante. Lang reise. Håper vi klarer det uten for mye dilldall. Liker ikke dilldall nå om dagen. Gleder oss til treffet.

Nå skal kosejenten og moren kose litt til. Så er det natta. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar