onsdag 12. juni 2013

Lenge siden sist, gitt!

Nå er det lenge siden jeg har hatt tid og ork til å blogge.
 
Akkurat nå i dette øyeblikket, har lillegullet, som er blitt så stor, kommet hjem
fra barnehagen og fått yoghurt. Hun ligger på gulvet og ser Mikke Mus.
Jeg selv prøver iherdig å overse at der er kramper på gang i mellomgulvet.
 
Jeg har mange ganger følt at jeg må oppfattes som en syter.
Hver gang jeg forteller om betennelser i muskelfestene i armene,
ryggsmerter, kramper og migrene... ja så føles det feil, dumt og håpløst.
 
Da vi hadde møte om vår datter for et par uker siden, var det en av deltakerne
som fortalte om betennelser i nakke, armer og fot pga
tunge løft og påkjenninger. Min reaksjon inni meg var
'Yess!!! Endelig fler enn bare meg...'
Ikke at jeg var glad for at andre hadde vondt, men jeg håper at det vil føre til
større forståelse for at ting ikke alltid er like sprudlende og lett
som man kan tro.
 
Men uansett hva og hvordan ting er, så er det verdt et hvert strev!
Jeg er så lykkelig over å se at gulljenta vår jobber så hardt
med å utvikle seg! Det går i rasende fart, men akk så sakte...
Det går både fort og sakte altså!
Plutselig kan hun nye ting, hun prøver seg, hun øver på ting hun har lært...
samtidig så går ting så seint i forhold til andre.
Men nå har jeg aldri sammenlignet henne med andre, så den siste setningen
har ingen verdi i grunnen.
 
Pappaen vår er ferdig med sin andre mastergrad!!!! Vi er så stolte av ham!
Så nå blir vi 3 stykker igjen. Deilig familielykke!
Og gullet storkoser seg med pappas oppmerksomhet!
 
På ettårsdagen for sertifikatet mitt, ble endelig bilen levert som vi har ventet i 1 1/2 år på.
Endelig går det an å få redusert all gåingen og tiden som det tar å komme seg rundt.
Det er en sånn utrolig frihet! Helt uvurderlig, og lenge sårt etterlengtet!
 
Jeg har nettopp vært nede i en sånn bølgedal som er uunngåelig til tider.
Nå har jeg kjent hvor sliten jeg egentlig har vært.
Da min mann kom hjem og tok over en del av arbeidet og ansvaret her hjemme,
skrek alle musklene i kroppen etter hjelp!
Jeg formelig kunne høre dem rope; 'HJEEEELP! IKKE SLAPP AV! DA FÅR VI VONDT!'
Så da fikk jeg det.. Men nå er jeg på vei opp igjen.
Jeg har fått tak i spirulina, kelp og magnesium.
Tror det er en massivt sterk og god sammensetning for å komme seg opp igjen.
Spirulinaen gir næring og overskudd, kelp hjelper bukspyttkjertelen bl.a og
magnesiumen tar hånd om krampene i kroppen.
Deilig med fristunder. Så nå ser vi frem til en deilig sommer også!
 
Snart middag på gang her. Sees snart igjen håper jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar