søndag 30. mars 2014

Kule jenter...


 
 
 
Jeg vil fortelle hva som skjedde i går...
Ikke noe stort eller noe, men en liten (for meg) gledelig ting...
 
Vi skulle dra til sentrum, gå på bondens marked,
kikke litt rundt og kanskje shoppe litt.
Sola skinte og det var jo rene sommerdagen!!!
 
Vi bestemte oss for å ta bybanen, for det er jo gøy med bybanen iblant.
Da vi skulle kjøpe billett, viste det seg at følget vårt hadde glemt lommeboken hjemme.
Så da måtte vi vente til de kom tilbake så vi kunne dra.
 
Mens vi satt på en marmorbenk og ventet, kom en dame ut av
kjøpesenteret mot oss, og jeg så hun hadde make vogn til oss.
Og oppi vognen satt en vakker, lyshåret frøken.
 
Jeg tenkte først at kanskje det ville være rart hvis jeg gikk bort og sa hei,
for jeg vet at mange føler seg defensive når de har 'spesielle barn'.
Men jeg fant også ut at jeg kunne like godt ta sjansen. Enten glede eller fornærme noen...
 
Jeg gikk bort til denne moren og datteren, og sa:
'Næmmen SE!!! Så kul vogn dere har da!!!' og så pekte jeg frem og tilbake
mellom deres og vår vogn.
'Har du sett på makan! Flere kule jenter ute og går!'
 
Det viste seg faktisk å være en døråpner og noe som tilsynelatende
var positivt, spesielt for moren. Vi endte opp med å bruke ventetiden vår
til å snakke om jentene våre, alle tingene vi har felles, hvem vi har
å gjøre med i helsevesenet osv...
 
Det var virkelig koselig å preike så lett og ledig med en helt vilt fremmed mamma
som delte mye av det samme som vi gjør.
 
Jeg håper faktisk at jeg treffer på dem igjen snart, for de to virket så herlige.
Og det kan jo være godt å ha felles skjebne- felles trøst- venner også.
 
Så nå sender jeg ønsket mitt om å bli bedre kjent ut der i periferien!
Kanskje noen eller noe fører oss sammen igjen!
 
Å ha kjente som også har 'spesielle barn' gir en både trøst og styrke.
Man har felles at man sliter, man er frustrert og man er sterke sammen på en helt annen
måte enn man kan være med venner som har 'normale barn'.
Selv om vi også trenger 'vanlige' venner.
 
Nå skal vi snart gjøre oss klar for en tur ut! Deilig vær ute. Og hvem vet?
Kanskje vi treffer på våre to nye bekjentskaper????
 
 


1 kommentar: