søndag 2. mars 2014

Å si hun ikke forstår, er å ta fullstendig feil!

Min datter, den smarte!

Min datter er faktisk veldig intelligent selv om hun ikke har verbalt språk.
 
Hun vet, fra erfaringer hun selv har gjort, hvordan ting skal være.
Ikke har jeg lært henne det, og jeg har mine tvil om at det er noe
som har blitt 'lært' i barnehagen, så hun har erfart, og
viser sine erfaringer gjennom lek!
 
 
Hun har lært å rydde inn i oppvaskmaskinen
ved å se hvordan vi gjør det.

 
Hun har lært at man har passasjerer i bil... den kan ikke kjøre av seg selv

 
Hun har lært at alle må dusje. Og når man er liten så må man bruke
badestol. Har man ikke badestol tilgjengelig, duger dukkevognen...

 
Man bruker Walker for å stå/gå. Da er det ikke annet enn
rett og riktig at også bamsene får bruke walkeren.
De må jo også få lære å stå/gå alene!

 
Hun selv må bruke ortoser...
 
 
...da er det bare rett og rimelig at også dukken må få bruke ortoser.
Det er jo sånn det skal være!

 
Dessuten har hun lært seg hvordan hun skal komme seg opp og stå
helt alene! Litt vanskelig ennå, men hun er flink!!!
 
Så den som måtte tenke eller si at min datter ikke forstår;
dra lenger ut på landet med den tanken der! For da tar du feil!!!

 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar