fredag 10. oktober 2014

Mammas lille hjelper!

I dag er det planleggingsdag i barnehagen.
 
Det betyr at vi må finne på ting å gjøre. Og vi har startet dagen med
å spise frokost, ryddet kjøkkenet, vasket klær og hengt opp klær.
Og min flinke lille datter har hjulpet til så godt hun kunne.
 
Jeg synes det er viktig at hun fra så tidlig som mulig får anledning til å
hjelpe med husarbeid og slikt. Da vil hun selv lære å rydde og holde orden
når hun blir stor nok til å klare seg selv på sett og vis.
Enten hun får bo alene eller sammen med andre.
 
I dag hjalp hun meg med å rydde ting inn i oppvaskmaskinen, vaske benken,
og sørge for at jeg fikk klesklyper til å henge opp klesvasken.
 
Nå sitter hun og ser tegnefilmer og spiser en saftis. Hun fortjener det!
 
I dag skal vi lage vafler til lunsj. Det er en favoritt her i huset.
Blir sikkert en fin dag.
 
 
Stolt av flinke jenten min!
Hun vokser og utvikler seg så fint!
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar