lørdag 11. juni 2011

Tortillachips og brunfarge

Jenta med talenter; min datter kan balansere en tortillachips på munnen. Nå er hun etterhvert kjent for å kunne sovne med vafler over munnen, kjeks og andre godsaker på munnen- når hun ha sovnet midt i spisingen av godsakene. I dag er det lørdag, og vi har funnet frem litt snacks å kose oss med. Hun, som faren, er veldig glad i tortillachips med salt.

Jeg synes det er kjekt å se at hun er interessert i forskjellige smaker, selv om hun ikke nødvendigvis putter maten inn i munnen og tygger den.

I dag har været vært skyet/delvis skyet her. Jeg skulle 'bare' henge klær til tørk på altanen, og min datter ble med ut i stolen sin. Ikke tenkte jeg på at hun ikke var smurt med solfaktor, det var jo ikke hverken veldig varmt eller direkte sol... Men hun satt i stolen sin i bare bodyen og sokker, og med et sikkerhetsbelte over lårene/hoften. Da vi kom inn igjen (det hadde vel gått knappe 20 minutter), hadde hun fått en ganske merkbar brunfarge på lårene, og jeg kunne tydelig se hvor beltet hadde lagt og hvor sokkene hadde vært (de gikk til knærne).

Så, dagens lærepenge for mamma er; husk å smøre inn gullklumpen- helst med sunblock eller superhøy faktor. Det vil jo ikke være kjekt om hun blir brent fort. Greit nok at hun har mørkere pigmenter med sin halvt vest-afrikanske bakgrunn, men huden kan likevel bli brent og skadet. En øyeåpner for meg der.

1 kommentar:

  1. Hadde en venn i New York med Afrikansk bakgrunn (laangt bak) og han blir solbrendt også... Viser bare at solen skal man ta på alvor uansett hvem man er tror jeg... he he he :D Men det er bra dere ikke ble FOR steikte i alle fall! :)

    SvarSlett