tirsdag 29. november 2011

Don't mess with big mama!

Etter å ha hostet til jeg spyr i snart 2 uker, sovet i snitt ingenting omtrent pr natt, og
med en storm som ikke vil gi seg, har denne mammaen
i dag blitt så steik forbanna at det bør 
i likhet med stormvarsel, flomvarsel og andre varsler også varsles
at denne mammaen biter hodet av folk som ikke gjør det de skal.

'Våknet' etter ca 30 min søvn i morges, helt utkjørt, sår i hals og magemuskler... 
og kl 0805 ringte Bergen Taxi (institusjon for rotehoder)
og informerte at sjåføren vår dessverre var noe forsinket pga trafikk.
Da sa jeg...; Det er I MORGEN, IKKE I DAG, MEN I MORGEN 30 NOVEMBER, det vil da si den SISTE DAGEN I DENNE MÅNEDEN som da er 3-0-NOVEMBER... at vi skal ha drosje. Og den er rekvirert til kl 0720, IKKE 0805, altså 10 PÅ HALV 8 om morgenen, kl 0720... i MORGEN...
Det er for ************* (pust inn)*********** ikke første gang dere kødder med bestillingen!!!!!
Vi har IKKE tid og anledning til å stå ute I MORGEN KL 0720, den 30 november, å vente på en drosje om ikke kommer fordi DERE IKKE har klart å få notert ned bestillingen riktig! Vi kan IKKE miste flyet igjen fordi dere ikke har orden!

Da kom det fra andre enden... åja, nå ser jeg det står 30 november 0720.....

Næmen, nå var du en flink jente... svarte jeg...

Vi har nemlig vært ute for det før, vi nemlig.. at Bergen taxi har lagt inn bestilling på både feil dato, ukedag og klokkeslett... En gang må de jo lære! Og i dag var IKKE dagen for å gjøre feil overfor denne mammaen!

I tillegg må jeg nå selv holde på å ringe til Gud og hvermann (eller Gerd og Hermann om man vil) for å sørge for at folk faktisk gjør det de skal gjøre! Man skulle tro at når en person jobber på et sykehus, har daglige muligheter for å treffe på kirurger, fysioterapeuter etc, har tilgang til pagernr, vet hvor kontorene ligger OG har tilgang til intern epost, ville kunne klare å finne ut noe så enkelt som 
SKAL VI FÅ DEN MINDRE KRAGEN SOM LOVET, ELLER MÅ VI TILBAKE OM 2 NYE UKER???

Neida, på 4 uker har ikke det vært mulig 'å nå dem'... Kjøss meg der eg e høgest når eg plukker blåbær!

Heldigvis for meg har jeg en tålmodig kjørelærer som lot meg 'gråte ut raseriet' før vi begynte kjøretimen.
Det er en så utrolig god terapi å kunne sette seg bak rattet og bare 'cruise' fint og behagelig gjennom trafikken både i sentrum og på motorvei. Da går det fra å være et overhode ikke kristent språkbruk før timen til et nesten personifisert yingyang-tegn etter timen. 

Nå skal jeg roe ned, slappe av, spise lunsj og forhåpentligvis få meg en blund før jeg henter verdens deiligste og fineste unge jeg vet om! Hun som kan få mamma til å smelte uansett hva som hender. Mitt elskede barn!
Sukk... der kom yingyang'en over meg igjen...

I kveld skal jeg prøve meg på litt negledesign... ser gøy ut, så vi får se hvordan resultatet blir... Wææææ, spennende.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar