torsdag 24. mai 2012

Når barnehagen streiker, må vi gjøre noe annet


Vi våknet altså til den årlige nyheten som kommer omtrent hver vår; STREIK!
Da ble det ingen barnehage i dag, og mamma hadde ikke mulighet, og ikke energi heller
til å gå på jobb i dag. Så da måtte vi finne på noe lystbetont som ikke nødvendigvis
krevde allverden av konsentrasjon og krefter.

Jeg har begynt på arbeidsavklaring for å finne rest arbeidsevne, og etter gårsdagen 
lå jeg som slakt på sofaen til det var på tide å legge seg. Da slepte jeg
meg inn i sengen og sov.

I dag dro vi til byen for å se på fiskene, krabbene og de store båtene.
Vi slo følge med naboene våre borte i gaten; prins Tinntallerkner og moren.


Vi tok banen til sentrum og gikk til torget. Der fikk vi se på skumle kreps, kamskjell, fisk, hummer osv.
Så kjøpte vi is på Zachen. Prins Tinntallerkner spiste med liv og lyst, moren så liksom nesten bare at 
alt forsvant med et 'svopp'... og Prinsesse Søtnos smakte is for første gang


Det var en blandet mottakelse for softisen. Godt, men kaldt. Sjokoladestrø...mmm... men likevel kaldt..
Men hun smakte. Hun åpnet munnen frivillig og spiste en del skjeer. Forlanger ikke at hun skal
spise en hel softis alene første gang... det klarer mamma selv (hihihi)

Så gikk vi videre. Divajenten var kjempetrøtt, men sove skulle hun ikke. 
Kunne jo hende hun gikk glipp av noe.


Jeg gjorde et tappert forsøk på å få henne til å slappe av, få hvile fra solsteiken og sove litt, men nei...

Det er alltid en blanding av sommerglede, nasjonalfølelse og stolthet å gå langs Bryggen
og se alle turistene som knipser i vei, peker og snakker om 'fabulous Bergen'.
Og når man så kommer langt nok ut til at man møter
'Statsraad Lemkuhl', så må jeg i at jeg blir betatt!


Det er et staselig skip!

Nå har både jeg, divajenten og mobilen lagt til lading. Jeg kjenner at jeg må 
nok fylle på med noen smertestillende og migrenemedisin. Det dunker og pulserer i diverse kroppsdeler.

Når vakre vene vennen våkner fra luren sin, skal vi gå ut og vandre i walkeren. Det blir kjekt.

Og i kveld, hvis jeg ikke får sove, skal jeg ta med meg speilet til sengen og telle fregner.
Når jeg har vært i sola, ser jeg ut som noen har sprutet brun maling på meg, som om
jeg har solt meg gjennom en tennisracket.
Noen dager til med sol, og jeg vil ha mange nok fregner til at jeg vil bli nesten like brun som min mann.

Fin sommerkveld til alle!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar