lørdag 15. september 2012

Nesten tilbake til normalen


Den siste tiden har vært i overkant av hektisk.
Det har vært så krevende, travelt og hardt arbeid at jeg nå
er sykemeldt pga svimmelhet og fibromyalgiens helvete.

Jeg var til legen for sjekk. Han synes jeg så friskere ut enn  på lenge,
og det var sant. Jeg hadde endelig fått anledning til å
senke skuldrene, komme meg ovenpå og få energien opp igjen.

To dager senere kom byggingsarbeiderne og ga beskjed om at 
alle vinduer skulle skiftes. Det betydde at jeg måtte ommøblere
hele tre ganger på en uke. Først måtte jeg flytte vitrineskap, tv og salong slik at
de var mer hensiktsmessig plassert. 


Så, etter et par dager måtte alt dekkes til med plast,
og møblene flyttes minst 1 meter fra vinduene. Altså ny ommøblering...
Så, etter å ha vært evakuert i en hel dag, med vandring gatelangs i byen og sånt,
kom jeg hjem litt før de var ferdig. Så måtte det kostes sammen støv 
og grus fra arbeidet. Og så måtte alle møbler flyttes tilbake. Altså den tredje ommøbleringen.


Nå er det en uke siden dette skjedde. Fremdeles finner jeg betongsingel langs veggene
og under steder jeg syns jeg har vasket ørten ganger før.

Jeg selv er fremdeles ganske svimmel en del av tiden, og trenger å roe ned tempoet.
Så nå bruker jeg hver tenkelige anledning til å lukke ute
alt som kan forstyrre min 'indre ro'. Da blir det
forsøk på meditasjon og avspenningsøvelser (men ikke av denne stilen som mammas lille rømmegrøt har inntatt i sengen etter en laaaaaang dag)




I mellomtiden har jeg blitt enda bedre kjent med min nye nabo.
Hun er en fantastisk fin og god kvinne, som jeg føler er blitt mer eller mindre 
som min søster. Og hun fikk en aldeles nydelig liten datter for bare en uke siden. Et lite underverk til har kommet hit til oss på jorden.



I dag var jeg på loppemarked med Diva. Jeg fant noen interessante bøker!
Tror jeg tar en tur i morgen og. Kanskje jeg kommer over et 'posesalg'.

Jeg har endelig funnet min genre innen litteraturen. Tror jeg. 
Det er, av skjønnlitterær art, apokalyptiske bøker (og filmer) som 
Mayakodeksen, Engler og demoner, Davinci koden osv...
Innen andre genre er det først og fremst kosthold, ernæring og oppskriftsbøker. 
Deretter håndarbeidsbøker, og selvutviklingsbøker.

Jeg fant denne lappen hengende på speilet på et av toalettene i barnehagen forleden.
Jeg bare måtte... og da jeg så denne, tenkte jeg at det er  godt å vite i en barnehage at de har peiling! 


Nå er det på tide å rydde opp etter at Diva har stått i walkeren sin, spist kjeks
ut over hele stuen, og ellers har vært en kjempeflink jente!

Det er så spennende å se at hun utvikler seg. Den tingen jeg iallefall har lært 
er å ha tålmodighet , takknemlighet, ydmykhet og ærbødighet
overfor de store og små fremskritt hun gjør. Hun oppdrar til og med moren sin.
Jeg får ikke lov å sitte og lene hodet mitt i hånden når man skal spise. 
Da korrigerer hun meg! Flinke jenten!

Vel... jeg får lage middag. Det er lørdag. Hva skal vi finne på?
Tror det blir pølser og potetstappe. Er veldig glad i potetstappe for tiden.

Ha en hyggelig helg. Vi sees snart igjen!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar