onsdag 19. oktober 2011

Den enes nød, den andres brød

I dag har jeg ikke vært helt i skuddet. Jeg har stort sett lagt på sofaen
med migrene og dårlig mage. Men sånn er det iblant.
Det er de dagene da barnehagen virkelig er en stor velsignelse å ha, så man kan få lov til å 
pleie seg selv friskere. 

Jeg må si jeg har synest litt synd på meg selv når jeg har lagt der på sofaen og ikke helt visst om jeg skulle 
holde på hodet eller magen... Så da jeg gikk innom Rimi på vei for å hente Søta i barnehagen,
følte jeg det var en lang og tung vei for slappe meg.

Det var helt til jeg gikk forbi et legesenter, og en eldre dame (trolig en KOLS pasient) kom ut, med oksygentanken og slange i nesen. Hun klarte nesten ikke gå de 2 meterne fra døren til taxien som ventet.
Det gikk opp for meg at en dag eller to med vondt hode og magetrøbbel er da slett ikke noe å 
syte for likevel. Jeg har jo lungene intakt og jeg er en utrolig sterk kvinne til tross for
fibromyalgi og sånt snadder...

Humøret steg enda et par hakk da vi kom hjem igjen. I postkassa lå barnehagebildene. Min elskede lille frøken
er så vidunderlig fantastisk på alle måter! Gud som jeg elsker henne! Jeg synes hun er tidenes mirakel!

Gleder meg til hun får av Minerva-kragen.
Da kan hun få bevege seg fritt. Blir litt
kompakt når man er avstivet slik.

Jeg synes hun er så flink! Vi er jo inne i en veldig oppsving-periode nå. Hun har en utviklingsboost vi bare må utnytte. I dag har hun også spist middagen sin og drukket godt av koppen sin! FLINKE JENTEN!!!!

Vi hadde sodd til middag i dag. Jeg lager gjerne en grønnsaksuppe med rotgrønnsaker, purreløk og selleristenger. Så koker jeg det i buljong, og varierer mellom å ha hermetiske kjøttboller eller tortellini oppi. Begge deler er kjempegodt, og er gode varianter av samme rett. 

Jeg kjøpte NUMI te i helgen. Syns den er litt artig. Det står på pakken at det er 'flower tea'. Jeg trodde det var fordi den var laget av blomster. Her ser du hvordan teen er før og etter ferdig trekking:

Numi flower tea nettopp sluppet i koppen

Numi flower tea ferdig trukket.

Nå skal jeg finne dynen og bare kose meg. Håper jeg får varme i kroppen. 
Det er skikkelig høst med regn, hagl og stormvinder her.

Meg i byen på lørdag. Litt vel forblåst! Det er høst!

God kveld til alle fra frøken Fabelaktig og moren.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar