fredag 14. oktober 2011

Strikk og tutekopp... (jada, ingen tilsynelatende sammenheng)

Strikk og tutekopp har forsåvidt ikke noen sammenheng, 
bortsett fra at begge deler er i dagens blogg, og begge deler gjelder min 
søte lille frøken Snupp!

Jeg har altså tatt strikkepinnene fatt etter at jeg fikk med meg garnsalg på 
Norwegian Spirit. Jeg fikk tak i massevis av garn, type babyull. Så nå har jeg 
gått i gang med den fanagenseren jeg har nevnt før, med egen personlig vri på mønstersammenheng.


Fanagenser med personlig vri. Jeg har valgt gul og lysgul som farger.
Fine farger til frøken Snupp sine mørke farger, tror jeg.


Så var det tutekoppen. 

Jeg ble tipset om denne koppen for at vi skulle få en bedre overgang
til å drikke av vanlig kopp. Det er ikke alltid like lett 
å få til å drikke av kopp når væsken i den kommer flytende over en og havner
alle andre steder enn der den skal. Kan være skummelt å føle
den drukningsfornemmelsen man da får...

Tutekopp. Annerledes enn vanlige barnekopper,
men kanskje løsningen vår?
 Jeg har full forståelse for at det kan være litt skremmende. Tross alt, jeg som voksen har mange års erfaring med å drikke av glass og kopp. Det er noe som må læres. Ikke alle lærer det like fort.
Jeg synes det er et genialt lite funn, og en genial oppfinnelse.

Det er ikke søleventil i vår kopp.
Minner litt om en fløtemugge-tut...
I dag har vi gått hardt til verks og kun brukt koppen. Ingen andre løsninger.
Til og med eplejuice gikk greit. Så dette lover godt.

Om ikke lenge har vi en talentfull koppdrikker her!
Mammas stolthet!

Jeg avslutter dagens innlegg med en liten Muppetsang.
Elsker Muppetene! Spesielt nå som vi har fått Sesame Street cd'er

Her er dagens video; CARRIBEAN AMPHIBIAN

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar