tirsdag 6. desember 2011

Betraktninger fra en burgersjappe...

I dag har jeg gjort noe jeg gjør sånn ca 1-2 ganger i løpet av en 10 års periode... ser det ut til.
Jeg lunsjet på BurgerKing. Hver gang jeg gjør det, tenker jeg; 
Hvorfor gjør jeg ikke dette oftere, det er jo så godt, og jeg fortjener å unne meg noe iblant...
Så nyter jeg måltidet, det smaker deilig til siste bit. DA kjenner jeg varsel 1;
Jeg får hjertebank, gulper, blir småkvalm og har sterkt behov for å legge meg ned.
For dem som ikke skjønner hvorfor en burger med tilbehør kan forårsake dette så har det seg slik at
jeg hadde en 'gastric bypass' slankeoperasjon, og en av bivirkningene av den er noe kalt 'dumping'.
Dumping er en reaksjon kroppen får der man kan få symptomer som hjertebank, kvalme, oppkast, svimmelhet, svettetokter, magesmerter, diaré og illebefinnende. Veldig varierende fra person til person.

Deilig før, men ikke etter...

Mens jeg satt der og ventet på at dumpingen skulle roe seg og jeg kunne fortsette min vandring i påvente av at det skulle bli tid for kjøretime, satt jeg og betraktet en gruppe mennesker av arten 'skoleelever'...

Det var tydelig at homo sapiens urinstinkter var i full beredskap! Om enn i 2011 versjon...
Fascinerende! Gruppen bestod av ca 12-14 vesener, hvorav ca 3-4 var av det kvinnelige kjønn og resten var av det absolutte maskuline kjønn... Hvordan jeg kan være så påståelig i min observasjon? Jo, det har seg slik nemlig, at de unge av arten har sine særegne karaktertrekk, spesielt når funnet i grupper som dette.

De kvinnelige av arten står med beina i kors, inntar mikroskopiske biter av et ostehorn. Det sømmer seg ikke å spise munnfuller... De har tendenser til å vifte med sine hårmanker, enten det er ekte eller uekte vare. De søker støtte (det er vanskelig å balansere på en fot over lengre tid) hos sine maskuline artsfrender og ler der det mest sannsynlig passer seg best. Dette er også et tegn til den maskuline artsfrenden at han har 
tekke, og at han kan være av interesse hvis han klarer å opprettholde denne fasaden.

Så har du de maskuline homo sapiens, fremdeles er det snakk om den unge, umodne, nesten voksne delen av arten. De fordeler seg i to grupper. Den ene gruppen plasserer seg i lagelig avstand, og den andre gruppen blir stående. Så kommuniserer de med gestikulasjoner, utrop og latter, noe som 
vel egentlig er ment å være tiltrekkende av forskjellig grunn. 
Dette spillet kan foregå over kortere og lengre tid før de samles igjen. 
Et sikkert tegn på at de er menn blant menn er når de klarer å fiske frem en kakemann og en flaske julebrus fra lomma. DET er testosteron over alle grenser! Og de kvinnelige av arten lar seg beundre...
Fascinerende scenario for enhver...

Nåvel, jeg hadde det knallgøy i kjøretimen i dag. Full fokus, full innsats på glatten og i snøføyka!
Med god bil og nye dekk var jo det 'piece of cake'.

Mitt elskede lille avkom har fått ny vogn av Mercedes Benz-kaliber! 
Og hun sitter i den som dronningen av Norge!

Limousinen til Søta!

Og hun liker Goro! Jeg kjøpte en pakke (til meg selv) som jeg skulle kose meg med...
Men så fikk hun tak i dem. Og da var de fort borte! 
Deilig unge, er hun!

MMMMM Goro!

I morgen kommer visst begge favorittbarnehagetantene tilbake. De har vært borte, og har vært savnet! 
Tenk å være så lenge borte fra Søta! Fysjom fysjom... og jeg som trodde livet KUN bestod
av å være med henne, leve for henne og bare henne... *kremt*

Velkommen uansett, vi gleder oss til gjensyn. Vi har forresten blitt godt tatt vare på av de andre.

Nå skal mamsen her prøve seg på marmorert neglelakkering igjen. Kjøpt sterilt vann, og håper det gjør susen. Springvann hjalp ikke. For mange mineraler i det... 
Spent på resultatet, men det får være i neste innlegg.

God kveld til samtlige!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar