tirsdag 27. desember 2011

Vår første småbarns- nestenulykke

Da har vi vært gjennom- og bestått vår første småbarnsulykke. Eller nestenulykke.
Og jeg vil påstå vi bestod den med glans!

Søta hadde seg en vandring rundt i leiligheten. I noen minutter ble vi litt opptatt av annet,
og fikk ikke med oss at hun var kommet til kjøkkenet. Der stod riskokeren på og kokte,
ledningen hadde falt ned foran skapene, og søta åpnet skapene.
Resultatet var at riskoker og alt innhold falt bang i gulvet. 

Vi hoppet til og på få sekunder hadde jeg fått henne på badet, flerret av klær og minervakrage og saumfarte
hud og hår for evt skader på huden. Jeg sjekket også bandasjene på kragen for å se om noe kunne være 
vått eller ha kokt ris på seg. 

Heldigvis har hun ikke fått noen skader. Men jeg ga henne et bad for å forsikre meg om at hun ikke hadde
vondt noe sted, og fikk tatt en ekstra sjekk. Hadde branngele klar tilfelle. Ingen skader! Takk Gud for det!

Min mann fikk ordnet opp på kjøkkenet så det ikke oppstod noen ulykker der. Kunne jo både blitt brann og vi kunne sklidd og skadet oss på griset på gulvet. Så jeg synes vi bestod prøven med glans!

Hun er blitt så flink å 'bompe' på rompen sin! Det går ikke susende fort, men det går fremover! Det er jo også en form for kryping.

I morgen skal hun få med seg bøker, lydbøker og cd'er i barnehagen. Lavt tempo og full kos der denne uken!
Er jo romjul! Men godt at hun får kommet dit. Blir jo helt hyper av å være hjemme med oss kjedelige foreldre hele dagen- spesielt når det stormer og er så ille vær!

Pappa ble med og hentet i dag. DET var stort det! Hun lo og jodlet og var helt i ekstase hele veien hjem!
Deilig å se sånn gjensynsglede og gjensidig kjærlighet!

Fortsatt god jul, og takk for det gamle.
Søta er trygg, sikker og svært godt tatt vare på!
Mer elsket barn skal man lete lenge etter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar