søndag 18. desember 2011

Hvor lenge var Adam i Paradis?

Garantert lenger enn det Søta sov i natt...

Klokken var rundt 1745 da Gulljenten nesten sovnet på gulvet. Skulle jo IKKE sove på dagen,
så da blir man veldig trøtt om kvelden.

Ca kl 0215 lød det friske, glade, opplagte rop fra naborommet... Ingen tvil.
Her var det noen som mente;
OPP OG HOPP, MAMMA! KLOKKEN ER PASSERT MIDNATT! 
PÅ TIDE MED NACHTSPIEL!!! HURRAAAA!

Jeg stod opp, gikk inn til henne og tok henne opp. Vi gikk for å finne en yoghurt i håp om at det kanskje var sulten mage som var årsaken til denne nattevåkningen... Nepp, yoghurt var bare bensin på flammen...
Rundt kl 04 la jeg henne igjen for å sove, satte på avslapningscd'en og gikk til min egen
innbydende, myke, varme, deilige seng. Hun lå og pratet med seg selv en stund til. Tydeligvis mye på hjertet, hun der... Men det ble stille etter en stund. Puh, jeg kunne endelig få sove ferdig.

Til klokka var vel 0530. Dagen har begynt! Opp og spise frokost! Ikke sove nå, mamma!
Fordelen med å våkne så tidlig er at man rekker å få gjort mye rart før folk flest har 
tenkt å dra dyna av og sette beina på gulvet...

Ikke rart jeg måtte riste liv i henne da hun hadde sovet i 3,5 timer i formiddag... EN gang må man jo sove.
Jeg selv fikk nyte en god halvannen time på sofaen i stillhet og fred.
Ikke så verst det! Alltid et lyspunkt å se etter... nesten alltid iallefall.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar