søndag 18. september 2011

Helgekos

Hittil har vi hatt en rimelig fortreffelig ukeslutt
Fredag hadde jeg lunsj med en tidligere kollega. Vi har en god tone, og kan snakke om det meste.

Det er veldig koselig med de lunsj 'datene' vi har en gang i måneden

Lille Knerta koste seg i barnehagen hele dagen, og var ute på tur med vennegjengen sin der.
Jeg hadde til og med så mye energi på ettermiddagen at jeg var i stand til å rydde og gjøre rent- noe jeg ikke har hatt hverken tid eller ork til denne uken. Nå må jeg få si at jeg i utgangspunktet er en 
bra dugalig husmor, og forsøker å holde orden så langt det er mulig, men iblant må det vike for andre ting
som tar opp hele dagen, og som bare MÅ gjøres.

Lørdag dro vi på loppemarked med tante og fetter. Der fant vi gode, gamle Høyang gryter og panner, leker, en cardigan til prinsessen og en veggampel som mamma skal ha hengeplante i.

Vi fant en garasje, et honningtre med kuler og Brum med venner,
en bok og et tesett på loppemarked! Store fine skatter!
Det var faktisk fint vær også! Det ble litt varmere ut på dagen, så det ble en del svetting
på loppemarkedet, hvor luften allerede var klam og fuktig.

Himmelen over Bergen i går
Nå er det søndag, regn ute og kos inne. Snart er det formiddagslur for dronningens lille avkom, som i skrivende stund sitter i stolen sin og nyter et knekkebrød med smør.

Jeg skal strikke pulsvarmere. Holder på med et par til min søster, og har nylig fullført et par til meg selv.

Pulsvarmere med fletter og perler til min søster

Pulsvarmerne mine. Lenge siden sist jeg laget slike
Vi har trent i dag. Synes gulljenta er flink! Hun har stått over lengre tid! Helt fabelaktig, synes jeg. 
Jeg er så mektig stolt av henne. At hun er et eksempel for andre, er jeg ikke det minste tvil om!

Se så flink hun har blitt!
Til sist vil jeg dele et bilde av oss to jenter etter loppemarkeddagen vår:

Fantejenten og meg. 
Ønsker alle en god uke som kommer.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar