lørdag 24. september 2011

Mine ikke-beslektede søstre

Jeg har lyst å lage en liten takknemlig hilsen til mine
kjære søstre som jeg ikke er i slekt med.
Både de her hjemme og de i USA
De lyser opp i hverdagen hver på sin måte, og jeg er glad i dem alle sammen!
De er med på å gjøre verden til et litt bedre sted å være.

Denne vakre damen er min 'carepackage' kompis.
Hun har noen aldeles herlige gutter, og jeg har
'bestilt' eldste sønn som svigersønn.. 

For my English speaking friends I will translate the text to the pictures;
1) This beautiful lady is my 'carepackage' buddy. She has some completely adorable boys, and I have 'ordered' the oldest of them as my future son in law.

Dette er min søster i Missouri og hennes familie.
En herlig, talentfull og kreativ dame som alltid
klarer å få humøret mitt opp igjen når det daler, og som
alltid gidder å høre på når jeg sliter ekstra.
2) This is my sister in Missouri and her family. A lovely, talented and creative lady who 
always manage to lift my spirit when it is far down, and who alway bother to listen when I struggle.

Her er klassevenninnen min som har de blåeste øynene i Norge! Hun er så vakker både inni og utenpå
at man kan nesten bli misunnelig.
Hun har et sprudlende vesen og er veldig gavmild! Latteren hennes smitter!
3) This is my classmate who has the bluest eyes in Norway! She is so beautiful both inside and out that one could be envious of her. She has a sparkling personality and is so generous! Her laughter is really catching

Vi har vokst opp sammen. Denne skjønnhetens mor var min mors venninne.
På den måten har vi fått tilbragt en god del av barndommen sammen, og jeg har gode minner
fra den tiden. Har alltid beundret de brune øynene. Jeg ville også ha sånne.

4) We grew up together. This beauty's mom was my mom' good friend. That way we were able to spend
a great deal of our childhood together, and I have many fond memories from back then. 
I have always admired her brown eyes. I wanted to have them too.

Til slutt vil jeg også nevne min gode, kjære tidligere nabo. Hun som jeg kan snakke med om alt mulig, som aldri dømmer, men som heller veileder meg med kjærlighet og vennskap når hun er i stand til det. Når vi treffes går praten livlig, og vi rekker knapt å trekke pusten.

5) And at last, but not least, I want to mention my good, dear former neighbor. She is one whom I can talk to about everything, who never judge, but rather guide me with love and friendship when she is able to. When we meet, we talk so much that we barely get time to breathe

Jeg er glad i dere alle. I love you all.



2 kommentarer: