torsdag 8. september 2011

Når kvelden kommer...

Dagene er så travle!

Når kvelden kommer, sitter man bare og glaner foran seg.
Det er sikkert mange som har det slik etter at en travel dag er over, og man endelig
har fått poden sin i seng. Det er da det er så godt å kunne finne frem
strikketøyet, noe god kveldsmat, teppe og kanskje en kopp te,
og bare slenge beina opp i sofaen til øynene begynner å føles tunge.

Og når jeg så kommer i seng, har jeg en liten takkebønn jeg gjerne sier;

Gud velsigne den som oppfant myke senger, deilige dyner og puter, 
og den som oppfant innedoen, dusjen, varmtvannstanken, vaskemaskinen 
og alle de fantastiske hjelpemidlene vi har i dag.

(så har jeg et ønske svært ofte...)

Måtte det skje et mirakel, slik at oppvasken var tatt før jeg våkner, klærne være strøkne og rene,
og ikke et støvkorn eller en smule er å finne på gulvene i morgen tidlig...

- Men takk for min mann og min datter, mitt hjem og mine velsignelser og prøvelser.
Uten alt dette ville jeg ikke vært meg eller hatt mitt liv.

I morgen er en ny dag, heldigvis. Jeg gleder meg allerede.

Amen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar