mandag 12. september 2011

PUH... mandager er ikke for meg...

Jeg har i løpet av livet klart å tilegne meg et 'lidenskapelig hatforhold' til visse mandager! Dagen i dag har vært en slik lidenskapelig hatet mandag.

Det begynte så fint med at jeg kolliderte med veggen da jeg stod opp, var så trøtt at jeg ikke klarte å orientere meg.. Deretter gikk jeg i gang med bleiebytte av min glade, smilende lille datter på 2 1/2 år som synes det var på tide at dagen startet (før 6 om morgenen!!!). Hun pleier å kunne lege alle sår med sitt blotte nærvær.

Så gikk jeg for å få sentrifugert klærne i vaskemaskinen (som ikke funket skikkelig i går kveld). Den ville ikke sentrifugere what so  ever! Jeg åpnet lokket (toppmating) og fant at favorittskjorten min var revet i filler!!! GRRRRRRRRRRRRRRR!!! Da oppdager jeg til min store 'glede' at gulvet er vått som bare p*****! Maskinen lekker! Kontaktet husverten som kom fortere enn en rakett.

Dette resulterte i at jeg hadde tråkking inn og ut hele dagen, alt rusket og støvet som jo samler seg under og bak slike maskiner ble dradd utover ALLE steder. Klesvasken lå på kjøkkenet, alle hyller, bokser og oppbevaringsgreier jeg har på vaskerommet ble dratt ut på kjøkkenet. Ikke mulig å komme seg frem der.

Så jeg gikk heller ut. Kjøpte fårikål til middag, rundstykke og røkelaks til lunsj. Jo, jeg fortjente plaster på sårene mine etter denne deilige morgenen.

Nå har jeg fått 'ny' vaskemaskin og kan til og med velge mellom hovedvask, forvask, hurtigprogram, og den vil kunne vaske rent på både 30 og 95grader! Jøsses! Luksus. Den gamle funket bare på kortprogram og 60grader. Og uansett synes jeg det luktet litt sånn rart. Nå blir det spennende å oppdage RENT tøy! Aldri så ille at det ikke er godt for noe.

Middagen putrer, det lukter fårikål. Namnam. Hjertegullet mitt har fått litt bolle som hun sutter og slikker møysommelig på. Hun er blitt så flink synes jeg! Sterk liten kropp og mektig liten personlighet.

Det var alt for i dag. Vel, vi får håpe det var alt for i dag...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar